Wednesday, October 5, 2011

[Artikel] Steve Jobs(CEO Apple Inc.) meninggal dunia!!



Steve Jobs 1955-2011
Pengasas Apple

Steven Paul Jobs, pengasas dan pengerusi Apple, meninggal dunia hari Rabu, 5 Oktober 2011 pada usia 56.

Dilahirkan di San Francisco pada tahun 1955, beliau membesar berdekatan di Cupertino, Calif. Selepas menghadiri Reed College di Portland untuk satu semester (dan kelas pengauditan secara percuma untuk beberapa lagi), Beliau mengambil pekerjaan di Atari, iaitu mereka bentuk papan litarPada tahun 1976Jobs mengasas Apple bersama Steve Wozniak.


Kedua-dua lelaki muda ini yang bermula dengan beberapa ribu dolar dalam memperoleh rezeki dan mempunyai wawasan untuk mengubah dunia. Sepanjang 35 tahun yang lalu, syarikat dan Jobs telah mengubah dunia, industri komputer peribadi, industri muzik dan filem dan industri mudah alih seperti yang kita tahu.

Apple mengeluarkan produk pasaran media massa yang pertama, Apple II pada tahun 1976. Apple II membantu menghidupkan apa yang akan menjadi dikenali sebagai "revolusi komputer peribadi" dan teras kekarismaan Jobs menjadi perhatian umum. IBM mengeluarkan PC pertamanya pada tahun 1981 dan Commodore mengeluarkan Commodore 64 pada tahun 1982, Apple telah pun terkenal di dalam sejarah komputer, Macintosh Apple.

Pada kematian Steven Jobs, banyak tanda tanya yang bermain-main difikiran. Adakah Apple akan terus maju di pasaran? Mungkinkah Apple akan berubah penampilan setelah CEOnya bertukar? 


Sila like dan komen. TQ!






Sila like+tweet dan komen. TQ!

0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger